vad kärlek är för mig <3



Idag är jag på jätte bra humör! dagen har börjat bra, och kommer absolut att sluta bra också! I skolan har jag ett ämne som heter digitalt skapande. Idag skulle vi börja jobba med radio, och min grupp ska prata om Kärlek och identitet. Jag fick uppgiften att skriva om vad kärlek innebär för mig, så jag tänkte dela med mig av vad jag skrev.  

''För mig innebär det att man känner ett pirr i magen när man ser honom/henne. Man längtar och tänker på personen hela tiden.  Och kärlek till en pojkvän till exempel är också någon man kan känna sig trygg med, nån man kan vara sig själv med, att man kan gå utan smink kunna gå i vilken klädsel som helst! Och att man kan prata om vad som helst med personen. Att han/hon är en trogen lyssnare och alltid finnas där för ens partner.  Kärlek för mig innebär inte bara sex, utan det är något man gör för att visa hur mycket man älskar personen. Man måste kunna ha en tillit på sin partner. Kärlek är också att man vågar visa upp sin partner för sina vänner, att man inte skäms över sin partner. Inte bara för sina vänner utan, man ska våga visa upp sin partner för världen att han/hon är din! Kärlek är när man blir överglad när man får ett sms och det är just från den man älskar mest i hela världen , och att man blir helt varm i hela kroppen!''

Det bästa med detta är att jag känner att mitt och min pojkväns förhållande e verkligen såhär! Jag kan verkligen snacka med han om allt, jag kan se ut precis som jag själv känner just den dan.
Och jag vet att alla kommer någon gång  kommer att hitta den killen, och jag är glad att jag bara e 17år och känner att jag har den mest underbaraste killen i hela världen!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ericaaaa

en blogg om en vanlig tonårstjejs liv, funderingar, åsikter och intressen.

RSS 2.0